
MBA Online Combinado
Halifax Regional Municipality, Canadá
DURAÇÃO
2 up to 7 Years
LÍNGUAS
Inglês
RITMO
Meio Período
PRAZO DE MATRÍCULA
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DATA DE INÍCIO MAIS CEDO
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TAXAS DO PROGRAMA
Solicitar valores
FORMATO DE ESTUDO
Misturado, Ensino a Distância
Introdução
Projetado para profissionais de meia carreira ocupados, o MBA Blended Online da Dalhousie permite que os alunos avancem suas carreiras segundo os seus próprios termos através da entrega do programa. Com 90% do programa entregue online de forma assíncrona, aprenda com onde quer que esteja sem ter de fazer mudanças drásticas na sua vida pessoal ou profissional. Complete o resto do programa em sessões intensivas de dois a cinco dias no final de cada semestre académico em cidades selecionadas no Canadá, onde você irá fomentar conexões ricas com seus colegas, professores e instrutores.
Ganhe mais autonomia sobre a sua experiência de aprendizagem ao concluir este programa a tempo parcial em apenas três anos e meio até sete anos, permitindo-lhe a flexibilidade necessária para equilibrar as suas necessidades de aprendizagem com o seu estilo de vida e responsabilidades profissionais atuais.
O currículo Blended Online MBA foi desenvolvido e é ministrado por académicos de nível mundial e especialistas em serviços financeiros e liderança que trabalham em estreita colaboração com empregadores e associações do setor, dando aos alunos a oportunidade de se especializarem em Serviços Financeiros ou Liderança.
A nossa Faculdade e Funcionários
Altamente acessíveis, os nossos professores são inovadores e influenciadores nas suas áreas de especialização. Eles buscam pesquisas inovadoras e por meio de liderança que informa o que ensinam e tem um impacto real sobre as empresas em indústrias competitivas em todo o mundo.
Trabalhar com eles significa que você aprenderá com especialistas do setor que trazem a experiência do mundo real para a sala de aula, ensinando como otimizar o desempenho, tornar a sustentabilidade rentável e gerenciar com uma perspectiva global.
A nossa faculdade escreveu, editou ou co-editou vários livros, bem como inúmeros capítulos e artigos. Têm sido membros e atuaram numa gama diversa de conselhos e associações profissionais, e muitos receberam prémios de ensino.
Para além do nosso corpo docente, o staff do programa Blended Online MBA está empenhado em apoiar-te durante todo o seu percurso de pós-graduação.
Acreditação
O MBA Blended Online é administrado pela Dalhousie's Rowe School of Business, acreditada pela AACSB International. Apenas 5% das escolas de negócios mundiais detêm esta distinção.
Galeria
Alunos ideais
O candidato ideal para este Pathway do nosso MBA Progrma é um profissional em meio de carreira que deseja avançar na carreira. É necessário que os candidatos tenham mais de 5 anos de experiência profissional relevante.
Embora este programa esteja aberto a estudantes nacionais e internacionais, é ideal, do ponto de vista da experiência estudantil, que os candidatos residam no Canadá.
Pedimos que os candidatos internacionais considerem o seguinte antes de se inscreverem em nosso programa:
- Este programa é oferecido em um modelo on-line/combinado de meio período e não é um programa presencial.
- Isso inclui aulas síncronas on-line ao vivo que acontecem após as 18h AST (observação: aplica-se o fuso horário canadense).
- A maioria dos estudantes reside no Canadá. O trabalho em grupo constitui uma parte significativa do currículo e dos resultados e ocorre à noite, usando os fusos horários canadenses.
- Cada curso inclui uma sessão intensiva presencial obrigatória de 2 a 3,5 dias no final, localizada em uma cidade do Canadá (Vancouver, Calgary, Toronto, Halifax). A reserva de viagens, acomodações e todos os custos associados são de responsabilidade do aluno.
- Todos os cursos não são oferecidos em todos os períodos ou em todas as cidades e muitas vezes os alunos devem esperar pelo próximo período para fazer um curso necessário para a conclusão do programa.
- Os estudantes internacionais pagam uma taxa adicional além das mensalidades e taxas regulares, perfazendo cada curso aproximadamente US$ 5.000 CAD.
- A estrutura de taxas deste programa não oferece aos alunos acesso total aos serviços de Dalhousie
- Observe que este programanão qualifica os estudantes internacionais para serem elegíveis para uma autorização de trabalho de pós-graduação e os estudantes internacionais podem não ser elegíveis para trabalhar no Canadá enquanto cursam o programa.
- É responsabilidade do aluno solicitar os vistos de estudo e extensões necessários, etc. em tempo hábil , especialmente antes que seu visto expire, para que ele possa continuar no programa.
Admissões
Currículo
Core Curriculum
Students within this Pathway develop a diverse set of fundamental business skills through our core curriculum. The Dalhousie edge is its blended online learning model which allows for the flexibility of online learning while providing the opportunity to develop rich personal connections with your classmates through face-to-face intensives.
Core Course Intensives
Os alunos passam de 2 a 3,5 dias no final de cada período em locais como Halifax, Toronto, Calgary ou Vancouver em uma sessão intensiva, reunindo-se pessoalmente com seus colegas e professor. As atividades e objetivos dos intensivos podem variar dependendo da natureza da aula e do instrutor. Eles podem incluir palestras, apresentações, simulações, atividades em grupo, trabalhos individuais e palestrantes convidados.
Core Courses
Quantitative Decision Making for Managers
This course will introduce students to some basic quantitative techniques used to solve business problems. The course is designed to provide an understanding of techniques that are based on statistical concepts and decision analysis. Topics include descriptive statistics, statistical sampling, statistical inference, regression modelling, linear programming, risk analysis, and decision-making with probabilities. In addition, students will learn and practice how to use Microsoft Excel to employ these techniques. Group case studies and class discussions prepare students to be real problem-solvers.
Business Microeconomics
Domestic and international markets, government policy, and central bank decisions present opportunities, challenges, and threats to the operating and competitive decisions of business owners, managers, and investors. The main objective of this course is to provide a concise treatment of the fundamentals of economics, as the study of how economic agents allocate scarce resources to satisfy their unlimited wants in a modern market economy such as Canada.
Accounting for Managers
This course introduces the principles and practices used to process and communicate financial information about an organization to various stakeholders. To be a competent manager, you must have some degree of accounting literacy and a critical appreciation of the subject. A portion of this course examines the challenges of financial accounting and is focused on understanding and interpreting financial statements. The other portion of the course explores the use of accounting information to assist managers with internal decision making. This is a user-oriented course that emphasizes hands-on exploration, analysis, and evaluation of accounting concepts. We will use Microsoft Excel, cases, and real financial statements during this class.
Marketing Management
Marketing Management goes beyond an Introductory marketing course and focuses on the fundamental marketing strategy concepts and frameworks. Current and relevant strategic issues in marketing will be covered. In many instances, students are asked to assume the role of a marketing manager, critically examine marketing scenarios, and suggest appropriate marketing strategies. Marketing Management provides the student with an introduction to the practical application of marketing theory and practice. Topics covered within the course include, but are not limited to, identifying target markets, building customer relationships, building strong brands, and designing and building communication and promotion strategies.
Financial Management
This course is designed to provide the student with a broad overview of the analysis, techniques and knowledge needed to perform the central tasks and make the main decisions required of a corporate financial manager. The core topics covered are Capital Analysis (what something is worth), Capital Budgeting (what investments to make), Capital Structure (how to raise the money for investment), Working Capital Management, (management of day-to-day cash flows) and Financial Risk Management, (managing uncertainty). To support and supplement the discussion of these central themes, the course will also cover Corporate Governance, Triple Bottom Line, Structure of Financial Markets, Financial Statement Analysis, Fixed Income Mathematics, Monte Carlo Simulation, and International Finance.
Mangement Skill Development
Focused primarily on skill set development, this course provides the student with an introduction to the practical application of theory in managing people for success, all within the context of the external and organizational forces that impact management. We will address specific organizational behaviour and general management knowledge requirements for today’s managers and focus on enhancing the student’s capacity for creative application of that knowledge to achieve success. In particular, the course builds the student’s qualitative managerial skills and the student’s ability to reason from both qualitative and quantitative information as a means for integrating knowledge with other MBA courses.
Operations Management
All managers should be familiar with the key concepts and techniques related to the production function of an organization regardless of their areas of responsibilities. Operations Management can broadly be defined as the design, operations, and improvement of the systems that create and deliver the firm’s primary products and services. It is therefore a discipline that is critical to the sustainability of all organizations focusing on managerial issues of the operations. The course covers the key concepts and the latest developments in the field.
Management Information Systems
In today's environment, it is essential that business managers & executives understand the basic concepts of contemporary information systems (IS), how IS are managed as well as their potential effects on organizations. To this end, this course is designed to provide MBA students with a fundamental understanding of key IT issues with the belief that these individuals will be the primary decision-makers in major IT initiatives and investments. Therefore, it is necessary to provide future managers with the basic knowledge required for effective IT-related decision-making.
International Business
This course provides a survey treatment of international businesses that will benefit all MBA students and build a foundation for those proposing future study in this area. For students not going on in the field, it provides the tools needed to manage the interdependence between domestic and international markets.
Strategic Management
This course focuses on the formulation and implementation of strategy. Specific topics include: the management of strategy and organization structure, leadership, organizational culture, and large-scale organizational change. Students are exposed to a wide variety of organizations through case discussions, a case assignment, and a final case examination. In addition, students will have the opportunity to conduct a detailed study of a partner organization through the Make a Difference (MAD) group project.
Electives
n addition to the core curriculum students in this Pathway complete 9 credit hours of specialized electives. Elective classes are designed to take your knowledge to the next level. The Dalhousie MBA program currently offers electives in six specialized areas. Students may choose electives from any of the specialized areas or combine MBA electives with graduate offerings from programs within and outside of Faculty of Management.
Areas of Specialization
- Finance
- Leadership
- Entrepreneurship and Innovation
- Enterprise Analytics
- Marketing
- Strategy
Taxa de matrícula do programa
Acreditações
Why study at Dalhousie University
Nosso Corpo Docente
Altamente acessíveis, nossos professores são inovadores e influenciadores em sua área de atuação. Eles buscam pesquisas inovadoras e, por meio de uma liderança que informa o que ensinam, têm um impacto real nos negócios em setores competitivos em todo o mundo.
Trabalhar com eles significa que você aprenderá com especialistas do setor que trazem experiência real de trabalho para a sala de aula, ensinando como otimizar o desempenho, tornar a sustentabilidade lucrativa e gerenciar com uma perspectiva global.
Nosso corpo docente escreveu, editou ou coeditou muitos livros, bem como inúmeros capítulos e artigos. Eles foram membros e atuaram em diversos conselhos e associações, ao mesmo tempo em que receberam muitos prêmios de ensino.
Explore nossos perfis de professores
A Comunidade Dalhousie
Dalhousie está localizada em Halifax, Nova Escócia, na costa leste do Canadá, e tem mais de 200 anos de excelência em ensino - comemorando seu 200º aniversário em 2018. Como uma das instituições de pesquisa intensiva para sub-15 do Canadá, a universidade tem mais de US$ 135 milhões em bolsas de pesquisa, 49 cátedras de pesquisa do Canadá. , e em dezembro de 2021, 93 bolsistas Rhodes.
Uma grande comunidade, Dalhousie tem mais de 20.000 estudantes de mais de 115 países e, por sua vez, uma forte rede de ex-alunos de mais de 150.000 graduados.
